سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق و زندگی
 

1- وقتی پیر میشوید، به یاد نمی آورید که در گذشته خانه تان چقدر تمیز، زیبا و مرتب بود؛ بلکه بیشتر به این فکر میکنید که چقدر با آنهایی که دوستشان داشتید، خوش بودید و از زندگی لذت میبردید .

2- اگر در هر لحظه از زندگیتان مطمئن باشید، که کاری را انجام میدهید که دوست دارید و نیز از عهده انجام آن بر می آئید؛ هرگز با پشیمانی  وحسرت به گذشته نگاه نخواهید کرد .

3- گاهی جنبه ای از رفتارتان آنقدر ما را عذاب میدهد ، که چاره ای نداریم جز اینکه برای اصلاح آن از دیگران کمک بگیریم. پذیرفتن و غلبه بر ترس ناشی از ضعفها یمان بیشتر اوقات منجر به آرامش فکری بسیار زیاد میشود .

4- فقط جسم ماست که پیر میشود، اما میتوانیم ذهنمان را هر اندازه بخواهیم جوان نگه داریم .

5- ذهن شما از جسمتان جدا نیست، اگر بیماری جسمی دارید باید دقیقآ بررسی کنید و ببینید از نظر عاطفی در چه وضعیتی هستید. اگر به جسمتان توجه کنید،میبینید که برایتان به روشنی پیام میفرستد که مشغولیت فعلی را رها کنید و به استراحت بپردازید.در این مواقع برای شروع مجدد کارها عجله نکنید و به جسمتان برای استراحت کافی و تجدید قوا وقت کافی بدهید.ضمنآ به ذهنتان هم وقت کافی بدهد تا دقیقآ آنچه را در زندگیتان میگذرد مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد .

6- در زندگی، برخی از نعمت بیشتر و بعضی از نعمت کمتری برخوردارند. اما باید یاد بگیریم که دیگران را در آنچه داریم سهیم کنیم. البته در جامعه مادی ما این کار آسانی نیست، ولی باید هر وقت که برایمان مقدور است از نعمت هایی که به ما داده شده به دیگران هم بدهیم تا دچار وجدان نشویم .

7- گاهی اوقات تمام دردها، ناراحتی ها، رنجها و مصیبت های مردم دنیا به مغز ما هجوم می آورند. باید بدانیم که نمیتوانیم به همه انسان ها کمک کنیم. اما میتوانیم سعی کنیم یک زندگی خوب و منظمی داشته و الگوی خوبی برای اطرافیانمان باشیم.

8- ما مدام داستانهایی از زنان مشهوری میشنویم که در زندگی خود کارهای شگفت انگیزی انجام داده اند. اما باید بدانیم که انسانها با هم متفاوتند و همه ذاتآ جاه طلب و نامجو نیستند. بنابراین باید به دنبال راه مناسبی باشیم، که در آن بتوانیم از استعدادها و خلافیتهای خودمان به بهترین نحو استفاده کنیم و سعی نکنیم برای به دست آوردن ایده آلی دست نیافتنی بیهوده تلاش کنیم .

9- در دنیای پر مشغله امروز نادیده گرفتن چیزهای مهمی مانند عشق،مهربانی، دلسوزی،ملاحظه،سخاوت و گذشت آسان است. اگر بتوانید به مسائلی که واقعآ مهم هستند، توجه کنید و اهمیت بدهید. خواهید دید که مسائل روزمره زندگی بی اهمیت میشوند .

10- ما هر چقدر دیگران را دوست داشته باشیم، نمیتوانیم بگوییم بیش ازحد است. اگر بتوانیم بیشتر از آنچه از دیگران محبت دریافت میکنیم؛ به دیگران محبت کنیم، حقیقتآ خوشبخت خواهیم شد .

11- تا آنچه که میتوانید سعی کنید در طول زندگیتان از دلتان و ندای درونتان پیروی کنید. اگر این کار را نکنید، بعدها وقتی مسن تر میشوید احساس میکنید؛ زندگی شما را فریب داده است و آنوقت دیگر خیلی دیر است . 

 

 

 

 

 


[ دوشنبه 91/10/18 ] [ 12:51 صبح ] [ سعادت ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

پیوندهای روزانه
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 201190